23 aug. 2007

Babian-armar!

Små justeringar kan betyda så mycket!

Att Curla eller inte!?!!
Torsdag och ignen olidlig träningsverk i benen, årdningen alltså återställd i och med att det var dax för veckans omgång för armarna. Både bi och triceps fick så dom tålde och nu sitter jag vid datorn på jobbet och riktigt känner hur träningsverken väcker sig starkare samtidigt som känslan av "Babian-armar" blir tydligare. Det är så fantastiskt skönt att känna den här känslan tydligt och klart.
Jag kör bara två övnngar för respektive del. Men i dessa övningar tar jag verkligen ut mig, är inte rädd, som jag kan vara när jag tex tränar börst, att lägga på lite mera vikt för varje set och för varje vecka! Detta leder till att jag både är svettig och känner mig "klar" trots detta väldigt korta pass!

Eftersom arm-passet är så pass kort brukar jag passa på att köra mage eller vader samtidigt Men magen får vänta tills i morgon då jag tänker gå på Core och vaderna vågar jag nästan inte köra i gymet med tanke på hur stora dom redan är. Och om jag någong gång i världshistorien skall kunna hitta ett par stövlar så ska jag nog inte utsätta dom för mer träning än vad jag redan gör med tanke på Spinningen!

Förändringar
Idag tänkte jag även efter när det var dax för mellanmål 1! Jag bytte helt sonika plats på 1 och 2 eftersom jag skulle köra styrketräning på lunchen och efterjobbet skall jag bara åka hem! Det gjorde faktiskt lite skillnad, kanske inte rent fysiskt, men mentalt. Att veta att kroppen är laddad räckte gott för mig idag!

Sovandet
Just det, jag skall tillägga att jag kunde sova i natt. Dock somnade jag något senare än vanligt, så det va tur att jag inte bestämt med Puma att vi skulle cykla i morse *s*

Inga kommentarer: