8 aug. 2007

Flicka, tjej, kvinna?

Om antalet krämer i badrumsskåpet talar om hur mycket kvinna man är, då är jag en flicka!

Funderingar
Idag när jag hoppade ur duchen senare än vad jag gjort på hela min semester och konstaterade att jag idag måste göra något som jag väldigt sällan gör eftersom min hud är svagt rosa och bränner något, det vill säga smörja in mig. Slog mig tanken att mitt badrumsskåp är fånigt tomt på just sånt. Jag är inte någon som köper krämer för tusentals kronor som skall göra allt från att lyfta upp till att föryngra, ta bort och reducera. Nej här har ni tjejen som tvättar ansiktet med tvål och vatten vilket för mig fungerar aldeles utmärkt. Så idag tackade jag min snälla faster som gav mig Boddy Butter i födelsedagspresent så jag i alla fall hade nått att lindra min stackars kropp med.

Det är till och med så att jag och min syster är väldigt lika där. Vi kan få för oss att köpa nån sån där kräm som man skall smeta in i ansiktet och vara så där duktiga som man ska vara, med resultatet att vi ser ut som tonåringar i ansiktet och lika fort som infallet slår oss,slänger burken och återgår till gamalt beprövat sätt och allt blir bra igen.

Det där med kärlek
En annan sak som slog mig under morgonens andra stora glas med kaffe, och som slog mig ännu mer under försöket att även få ryggen något lindrad med Passionfruktsdoftande salva, är det där med kärlek. Jag är singel å varför är jag nu det? Det är inte för att jag inte haft möjligheterna att ändra på det, utan troligtvis mer för att jag har valt att ha det så. Är jag kräsen? Japp! Men ännu mer för att jag inte orkar med besvikelsen av något halvdant. Visst vill jag som alla andra bli hals över huvudet förälskad, tycka att livet färgas av små rosa moln var man än vänder sig. Vakna en trist söndag och veta att man är älskad, skaffa familj och allt det där andra. Men det får ta sin tid. Jag orkar inte leta och tänker inte hänga upp mitt liv på att det måste vara så.

Men så kommer det små stunder när man svär över det, som när man skall smörja in sig själv på ryggen och inte når dit eller inte har en aning vad jag skall fylla dagen med och är trött på mitt eget sällskap, då jag faktiskt önskade att jag inte valt utan istället vågat.

Så, om det finns någon trevlig, galen, rolig en där ute som inte har något emot att smörja in mig på ryggen ibland, tja då får du höra av dig *s*

2 kommentarer:

Puma sa...

Hallååå!! Om det är solsveda så får du väl hälla på yoghurt eller potatismjöl. Det sägs hjälpa!!

Och vet du vad jag gjorde imorse!! Gick på spinning - hör och häpna. Caroline kände till och med igen mig! Hon undrade säkert var du var någonstans.... ;-)

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Ha, va kul! Hoppas att passet va bra, och ja, jag är imponerad! *klappar händerna*

HIhi jag kommer tillbaka nästa vecka gumman. Då har mina två hela veckor gått... det går fort när man har roligt