25 feb. 2011

PowerStepp på en lunchrast!

Om man inte tränar på morgonen, som man planerat, får man ta igen det på lunchen! Så här i efterhand skulle jag pallrat mig upp!

I morse hade jag en yoga klass bokad, men när jag vaknade klockan 4 på morgonen, fortfarande halvsittande i soffan och inte ett dugg piggare än när jag (troligtvis) somnade, bestämde jag att det va bättre att få 2 timmars kvalitativ sömn till, än att gå upp!

Så istället stressade jag iväg på lunchen till SATS Odenplan och äntrade ett SatsPowerStep pass!

Jag har kört PowerStep en gång tidigare och minns det som ganska lätta passager av Step blandat med funktionella styrkeövningar. Idag fanns det ingenting som var lätt med Step-delen och jag var förvirrad redan under uppvärmningen.

Hopp, lyft, frid, runt, upp hopp osv, osv! I varenda eviga konditionslåt! Ju längre klassen höll på, desto mer irriterad blev jag på att ja inte hängde med. Jag borde så klart ha ignorerat det faktum att jag inte hann med och kört på för fullt i min egen lilla värld. Allt för att få upp pulsen. Men det gjorde jag alltså inte!

I styrelåtarna tog jag däremot i så det stod härliga till! Det va skönt att få känna att musklerna brände till under huden! Det va länge sen sist!

Nu återstår en avtackning på jobbet, lite social samvaro och sen ska jag ta helg! Som jag sa innan, en skön fredag!

Inga kommentarer: