27 feb. 2011

55 minuter gång och lufs!

Nu är det första utomhuspasset avklarat, även fast det inte va så stor skillnad från löpbandet. Jag höll mig ganska mycket på samma ställe då jag hittade en grusväg, lagom att lufsa de minuter som var angivna, som faktiskt va grusbelagd snarare än isgata!

Dagens utmaning var:
10 minuter rask gång
5*2 minuters lufs med 1 minut gång emellan
10 minuter rask gång
5*1 minut lufs med 1 minut gång emellan
10 minuter gång

Totalt 53 minuter som tillslut blev runt 55 och innan jag klev in tog jag mig tid till en ordentlig stretch av mina höftböjare!

svettigt Svettig och trött!

Så nu är alltså permiären utomhus genomförd och jag kan konstatera ett par saker. 1: det är svårt att klä sig. Jag hade lagom med kläder på underkroppen men för lite på överkroppen! 2: det är betydligt jobbigare att springa utomhus än inomhus! Det suger mer i benen helt enkelt!

Lärdomarna jag tar med mig är att jag tänker fortsätta köra de långa helgpassen utomhus, men att jag kör de kortare passen i veckorna, inomhus. Allt för att jobba upp min löparkondis ordentligt. En annan sak är att jag måste börja köra mer styrketräning för benen för att rent muskulärt orka med att springa!

Nu ska jag njuta av skidåkning på TV och samtidigt hålla en extra tumme för min svåger som idag tar sig mellan Sälen och Mora på skidor! Heja Peter!

Inga kommentarer: