28 feb. 2011

Pia blev Adde, återhämtning blev intervaller!

Så var veckans första träningspass överstökat och jag känner mig oförskämt pigg så här någon timme senare. Kanske jag borde ha dubblat spinningen trots allt?

Men, jag hade redan tidigare bestämt mig för att bara köra en timme spinning och hoppades i mitt inre att de där “återhämtningspassen” som Pia utlovat, skulle komma idag. Så blev det inte!

Istället var det Adde som körde spinningen, medans Pia vilade sig i form från en envis förkylning och istället för återhämtning blev det intervaller! Sjukt skoj och riktigt riktigt jobbigt!

Efter en lång uppvärmning dundrade vi på med intervaller mellan 70 och 30 sekunder och lång (60 sekunder) och kort (20 sekunder) vila emellan. Å det va full “kareta” från tramptag ett!

När sedan alla intervaller var körda, avslutades passet med 3 minuter lagom hård körning, allt för att benen skall kunna träna hårt redan i morgon!

Det va väldigt länge sedan jag tränade för Adde och det är lite synd. Jag gillar hanns sätt att instruera, hanns sätt att få oss alla att “flyga” fram på våra cyklar! Att hanns mimik på instruktörscykeln är ett rent skådespel är ren och skär bonus!

När timmen var slut lämnade jag Ursula (tack söta du för att du skrek på mig) kvar i spinningsalen och tog mig själv mot duscharna och vidare mot Itrim där jag inhandlade en stor mängd barer som jag äter till mellanmål! Så nu har jag så jag klarar mig några veckor!

Men som sagt, nu efteråt tror jag att mina ben hade orkat 55 minuter till och känner mig lite fånig att jag inte stannade kvar. Men förhoppningsvis tackar benen mig i morgon när det väntar “snabb” lufs och date med Mr Löpband!

1 kommentar:

Ursula sa...

Tack själv för extra kraft du gav från cykeln brevid :)
Det var kämpigt sista timmen utan dig, men tror du gjorde helt rätt och "bara" körde 55 min. Vi tar igen det på söndag!