24 feb. 2011

Löpning, träning och lite irritation!

3 av 5 punkter på dagens lista hann jag med. 2 hoppade jag över och det känns som ett bra beslut!

Löpning
Enligt dagens schema stod det : 31 minuters rörelse, ca 3km. Dessa skulle fördelas på 10 minuter gång, 3*3 minuters jogg med 1 minuts vila emellan och avslutningsvis 10 minuter gång. Det blir 31  minuter Soffan!

Jag gjorde, 10 minuter gång, 3*3 minuters löpning med hastighetsmätaren mellan 7,5 och 8,5 (!) med 1 minuts gång emellan, 5 minuter gång, 3 minuter jogg och slutligen 2 minuter gång! Totalt 31 minuter och 3,5 km! Under hela tiden va lutningen på 1%.

Idag kändes löpningen lätt och tiden gick fort! Detta trots att jag ökade hastigheten sen i tisdags kände jag mig både pigg och glad under hela vägen. Att jag  hade finalerna i dagens VM-sprint på TV:n framför mig gjorde nog att tiden gick fort. Men benen va lätta idag, så lätta att jag blev förvånad!

Vägning
Sen va det tid för vägning igen, men det gick inte bra alls! Jag går upp! Rent teoretiskt ska jag inte gå upp med tanke på att jag äter 2 måltidsersättningar per dag och försöker ha koll på mängden mat som jag äter till frukost och middag. Så jag vet verkligen inte vad det beror på.

Men nu har jag har fått med mig uppgiften att jag de nästkommande veckorna föra matdagbok och även skriva upp all min träning (men det gör jag ju redan som ni vet!). Så ska min hälsovägledare ta en ordentlig titt på det nästa gång vi ses (om två veckor alltså)!

Men, jag körde alltså ingen cirkel på Itrim eftersom det inte fanns tid och något mingel blev det heller inte! Istället åkte jag hem och åt middag då hungern gjorde sig mer än påmind. Att jag va lite arg och besviken kan även det ha mitt beslut att göra, men det är ingenting jag tänker skylla på!

Ja just de, jag har jobbat också! 8 hela timmar blev det! Så det så!

Inga kommentarer: