18 mars 2010

Utmaning jag inte kan tacka nej till!

Sara har utmanat sig själv och alla andra till en 10 veckors utmaning! 10 veckor till den bästa sommarformen som precis just DU kan ordna för dig själv! Jag vet, det låter som något taget ur kvällstidningarnas söndagsbilagor, men den här utmaningen går inte ut på någon “mirakel kur” utan istället bra mat och kul träning!

För min del betyder det att äta tillräckligt mycket under dagen! Jag missar inte på att jag äter fel mat, istället äter jag för lite! Jag hoppar över frukost, jag struntar i mellanmål och jag kan till och med hoppa över lunchen! Men nu ska det bli ordning på torpet, strukturerade inköp och planering!

För som vi alla vet fungerar kroppen som en eld som hela tiden behöver bli matad med ved. Lika dant är det med kroppen! Matar man den inte regelbundet slocknar den och för min del är det lika med att den vägrar släppa ifrån sig nått! Det är i det tillståndet jag måste ifrån!

Jag ska försöka vara så strikt jag bara kan, med vissa mycket medvetna undantag! 26 mars är ett, 15 maj ett annat och mitt slut kommer inte att vara den 1 juni utan 26 maj, den dagen jag åker till NY! Till dess är målet att smyga ner 5 kg! Ett realistiskt mål för mig, men jag tänker inte stirra mig blind på antalet kg. Istället kommer smaljeansen fram igen och dom får bli min måttstock!

Så nu är det väll faktiskt bara att köra! Köra i 110 blås och innan ni vet ordet av är det jag, Sara och Beyonce som kommer att äga stranden i sommar ;)

2 kommentarer:

Träningsglädje sa...

najs!

Susanne sa...

Jag är oxå på! Nu j@klar kör vi!!

Kram/Susanne