26 mars 2010

Morgonpromenad och våffelfrukost!

Morgonen kunde inte börja bättre! Fört en morgonpromenad i en ganska kylig men ändå vårlik morgon. Jag hade som vanligt musik i öronen men efter ca 15 minuter plockade jag ur musiken och gick istället och lyssnade på fåglarna som sjöng för mig!

Väl hemma efter ca 30 minuter (det skulle blivit mer men nöden hade ingen lag och jag var tvungen att vända hemåt) satte jag igång med frukost! Eftersom våffeljärnet stod framme och tidspress inte fanns, blev det självklart frukostvåfflor!

Idag fick jag faktiskt till frasiga våfflor och detta trots att jag använde exakt samma recept som igår! Men det är väll så att övning ger färdighet och jag i morse inte hade lika mycket vatten men mer ägg i smeten (jag delade satsen på hälften och då blev det lite mer ägg i förhållande till gårdagen).

Nu sitter jag i soffan och jobbar, sliter mitt hår och vänder på formuleringar i min åtgärdsplan på riskanalysen. Men innan dagen är slut så ska jag försöka bli någorlunda nöjd och med gott samvete ta helg!

3 kommentarer:

Träningsglädje sa...

åh härlig fredag!

Cizzi sa...

Åh, vad gott med våfflor till frukost! :P

Åsa sa...

Härlig start på dagen morgonpromenad och våfflor.
Hoppas att du inte sliter av allt ditt fina hår.
Trevlig helg!
Kramar