16 mars 2010

Från Flow till kunskap på en och samma kväll!

Jag startade min eftermiddag med ett Flow pass på SATS. Jag fick där och då ett bevis på att instruktören har en har en oerhörd viktig roll i ett pass och att samma klass (Flow klasserna är förkoreograferad) kan vara helt annorlunda beroende på instruktör!

Jag fick dock den träning och rörelseträning jag var ute efter trots visst missnöje. Och nu efteråt har jag lärt mig att min “stam” i hjärnan behöver sådan här träning!

Hur vet jag då detta? Jo, idag har jag även varit på Röhnisch butiken och lyssnat på en oerhört intressant föreläsning av Bea från Be a Winner, arrangerat av Milla!  Hon pratade om att lyckas, oavsett om det är i tävlig eller i jobbet eller privat. Om att sätta upp mål att komma till, ramar om hur vi når dit  och känslor att uppnå när vi lyckas! Om att resan dit, även om vi stöter på motgångar, inte är över utan kanske bara går en liten annan väg!

IMG_0140 Bea pratar, vi lyssnar!

Hon pratade även om att träna alla delar av hjärnan, både stammen med cirkelformade lugna rörelser och barken med diagonala rörelser som löpning. Allt för att komma i balans i det inre JAG:et. Men även jaget eller Limbus som det heter, behöver träning i form av tex massage!

Visst kan mycket av det som sades verka logiskt och ganska uppenbart. Men även dessa saker behöver belysas och upprepas för sig själv och att få det berättas för sig av en sådan som Bea är då bara en stor bonus!

Tack snälla Bea, Milla och Röhnisch för en riktig trevlig tisdagskväll. Tack till alla fina vänner, ingen nämnd och ingen glömd, för jag återigen fick träffa Er! Och slutligen, tack Nilla för att du kom hem med en ny solgul träningströja till våren!

Inga kommentarer: