18 mars 2010

Spinning och lite jobb!

Klockan slog 16:30 och det va som att min kropp var inställd på att gå hem. Jag va på långa vägar inte klar, men godissuget slog till och jag vet att det är den absolut enklaste signalen från kroppen att den är hungrig! Så istället för att springa över till PrisExtra tog jag med mig jobbet i väskan och vände näsan mot bussen!

På väg mot Liljeholmen bestämde jag mig dock att en liten påse osaltade nötter fick bli ett sent mellanmål framför högen av papper, allt i väntan på ett spinningpass. Både nötter och läsning konsumerades på gym:et, ombytt och klar och lagom till att passet startade var jag både betydligt mättare och papprena var genomlästa och kommenterade! Snacka om effektiv väntan!

nytta och nöje Konsten att kombinera nytta med nöje:
Spinningskor och jobbpapper i ett!

Träningen var även den effektivtrots att passet kanske inte helt va i min smak, insturktören sjöng med i låtarna (förbjudet enligt mig) och tidsangivelserna under passet var totalt frånvarande. Men, effektivt och svettigt va det trots allt och efter att konsulterat pulsklockans registreringar var även den helt OK!

I morgon är det återigen fredag och snart är det helg! Snacka om att det går fort!

Inga kommentarer: