2 mars 2010

En ny Flow!

Idag har jag provat den nya Flow klassen på SATS då man visst bytte koreografi den 1 mars. Själv tycker jag att det inte va så länge sen man bytte, men å andra sidan tog det väldigt många veckor innan jag fick köra förra varvets koreografi då instruktörerna jag körde för envisades med att hålla kvar den gamla!

random13

Nå väl, nog om dåtiden! Den nya koreografin var både bra och dålig. Bra att man har lagt in mer rörelseträning och att tempot redan från början är högt. Dåligt är det för att det just går lite för fort i många passager och man inte hinner ta ut alla rörelser!

Sen är själva Flow låten inte alls bra. Om den förra va sådär så va den här sämre (enligt mig)! Jag kände inte alls att spänningarna, i framförallt ryggen och axlarna släppte, utan resultatet blev nästan tvärt om. Nä, skärpning SATS!

Nu kommer jag dock springa på Flow i alla fall! Jag vet att det är nyttigt för mig och eftersom jag inte riktigt klarar av Yogan, pga min handled, så är Flow ett ypperligt alternativ! Å så kanske man lär sig under färden, för på 3 månader borde ju till och med jag få till det!

Å så en sista sak. Jag ska inte köra ben på dagen och Flow på kvällen! Det är ingen bra kombination visade det sig! Så kom ihåg det Pernilla!

Inga kommentarer: