25 mars 2010

Straffas den som straffas bör!

Idag va det dags för mitt första “straff pass” eftersom jag förlustade mig bland popcorn och annat onyttigt under gårdagskvällen. Sara har sagt att hon ska springa 5 km för varje snedsteg, men eftersom jag är en så usel löpare och dessutom hade fel skor med mig till jobbet, bytte jag ut löpningen mot ett spinningpass på lunchen!

Klassen jag gick på var ett gult pass det vill säga förkoreograferat. Men det betyder inte att det är lättare eller att man inte kan ta ut sig lika mycket som de blåa och lite "hårdare” klasserna.

Rädsla 
Min vana trogen var jag där lite för tidigt, vilket gjorde att jag kunde värma upp redan innan klassen startade. Sen, när allt började var det jag som tryckte på ordentligt! För ska det “straff cyklas” så ska det!

När svetten sprutade och det var dags för dusch stressade jag på som vanligt och hann idag svänga förbi Café Blåbär vid Odenplan för att köpa med mig en sallad bestående av kornärtskockshjärtan och tonfisk vilket funkar bra för mig som duckar för kolhydrater!

Inga kommentarer: