11 mars 2010

Ballonger, hantlar och intervaller!

Idag har det verkligen varit en hektisk dag, på alla plan! Under förmiddagen stressade jag som en tok och eftermiddagen gick åt till 2 samtidiga möten där min närvaro krävdes av båda så jag fick springa emellan! Resultat, en fullproppad och väldigt trött hjärna!

Dock var jag klok under lunchen (anledningen till stress under förmiddagen var delvis att jag skulle få tid på lunchen) och besökte mitt källargym för att hämta kraft, rensa hjärnan och bara vara i en halvtimme! Då är tung skrotlyft den bästa medicinen!

Idag brände jag av tabataintervaller! Benböj, plankan, armhävningar på hantlar, hopprep och ryggresningar gick i en rasande fart och jag tackade min finfina applikation i telefonen som höll koll på tiden åt mig.

Efter jobbet hade jag planer på att köra yoga men jag skrotade dom och istället åkte jag till Liljeholmen för nödvändig proviantering och hemgång!

På tal om proviantering. Idag har jag ätit allt jag verkligen inte bör stoppa i mig. Detta tänker jag toppa med en Frukt och Fiber och hoppas men detta att jag får igång min strulande mage. Ballongstilen på mellanregionen på kroppen är nämligen inget jag uppskattar!

Inga kommentarer: