4 nov. 2009

Stretch!

Jag har förstått, efter inlägget igår om stretch, att det är fler som vill ha stretch klasser på gymet och jag kan ju bara hålla med! Varför i hela friden har inte gymen stretch klasser?

stretch 
Idag är jag stel och i vissa muskler (baksida lår och rumpa) känns det som träningsvärk. Men det beror ju på att musklerna där har fått sig en riktig omgång i form av just stretch! Är inte detta ett tecken nog på att det både är nyttigt och viktigt?

Men nu e vi ju som vi e, eller i alla fall jag, och har “inte tid” med stretch efter de vanliga klasserna/styrketräningen. Man springer snabbt ut och vidare till resten av livet! Men det är ju därför det e så viktigt och vore så smart och gymen erbjöd stretch klasser!

Visst, det finns Yoga, BodyBalance, Flow och allt va det heter, men ingen renodlad stretch!

Så min uppmaning till (framförallt SATS där jag tränar normalt) gymen runt om i landet, titta på Balance och  inför en Stretch klass! Jag kan på rak arm räkna upp ett antal personer som, med mig, som mer än gärna skulle vara med!

1 kommentar:

Mikkan sa...

Jag hade provträning på Sturebadet för ett par månader sedan och då hade de klasser a 30 min som bara hanmdlade om stretch. Helt underbart, och så lärorikt!