17 nov. 2009

Mera mat!

Som ni förstår är det  blir det väldigt lite eller faktiskt helt avsaknad av träning just nu i den här bloggen! Detta beror så klart på influensan/förkylningen som just nu gäckar mig! Att träna med feber vet alla, inklusive jag själv, är inte att tänka på! Det är AjaBaja med stora bokstäver det!

Så istället för att träna och jobba har jag idag suttit och pratat LCHF mat med Sara över msn! Vi har snackat tips, trix och idéer och jag har googlat hej villt! Och jag har, om man läser Saras inlägg, lyckats inspirera henne till att ta tag i det här med maten igen! För som ni alla vet är det alltid lättare om man är två, man kan peppa varandra till oanade höjder och putta på om det någon gång går trögt!

Egentligen är det ju inte så svårt det här med LCHF! Man kan faktiskt använda sig av vilket vanliga recept som helst,  från vilken site som helst. Det gäller bara att tänka fett och protein och tänka bort tillbehör som pasta och potatis! Resten e liksom som vanligt!

Därför blev jag eld och lågor när jag snubblade över ett recept på laxburgare! Till dessa ska det va Aioli! Så nu har jag gjort mitt livs första majonnäs helt själv, vilket inte alls va så svårt! Eller majonnäs blev det ju då inte, det blev ju Aioli, men skillnaden e ju egentligen bara smaksättningen, grunden är den samma!

DSC00937

Till detta tänker jag alltså servera mig själv laxburgare med sting dvs smaksatta med lite röd chili, avokado, sallad och grillad halluomi! Snacka om lyx en helt vanlig tisdag!

6 kommentarer:

Träningsglädje sa...

mums! vilken tid ska vi vara på plats sa du? haha

Susanne sa...

Mumsfilibabba =) Vi börjar köra strikt LCHF igen när vi kommer hem från Thailand, och faktum är att jag ser fram emot det. Gooood mat!

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Susanne: ja alltså det e ju jättegod mat det här och detta säger jag trots att min kropp verkar behöva "köra in sig på" att inte få kohlhydrater! Men vågar man bara släppa de gamla "fett spärrarna" man har i huvudet, så verkar det fungera!

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Sara: du är välkommen vilken tid som helst!

Anna sa...

Men galet vad gott det ser ut :)!

Susanne sa...

Den här tjejen har många smarriga LCHF-recept i sin blogg: metrobloggen.se/17ar127kg