30 nov. 2009

Presstopp!

Stoppa pressarna, nu har det hänt! Jag har varit och tränat!!!

Spinning
Man kan endera säga äntligen eller också Det va väll på tiden, allt beroende på hur man ser det! Jag väljer att säga Äntligen och njuter av resultatet!

Jag bestämde mig redan i morse att idag var dagen då jag helt och hållet frisk skriver mig själv och det var alltså dags att hitta tillbaka till gymet! Så efter jobbet åkte jag förbi SATS Odenplan och smet in på ett gult 45 minuters pass! Jag valde det gula passet eftersom jag ville känna efter hur kroppen skulle reagera på träning och samtidigt smyga igång kroppen igen! Det visade sig gå alldeles utmärkt!

DSC00998 Svettig men lycklig!

Visst kändes det att det var ett tag sedan jag jag tränade, men samtidigt som att kroppen hade längtat efter att få jobba lite! Jag va heller inte lika stark eller uthållig, men det räknar jag med kommer tillbaka ganska snart!

Sammanfattningsvis kan ja i alla fall konstatera att det kändes helt underbart att återigen få svettas och flåsa lite igen!

Middag
Väl hemma har jag idag gjort en så kallad Kajsa Varg middag, dvs jag tog vad jag hittade och rörde ihop! Resultatet blev faktiskt riktigt bra om jag får säga det själv.

DSC00999Stekte upp ett paket bacon tillsammans med ca 250 gram blandfärs. Hittade ett par ensamma broccoli buketer i frysen som jag blandade ner mot slutet tillsammans med en skvätt grädde! Tillslut rev jag lite hårdost på toppen och allt serverades med krispiga salladsblad! Snabbt, enkelt och riktigt gott!