9 nov. 2009

Spinning med Puls!

Jag har besökt Söder, Kungsholmen, Solna och Vasastan under dagen! Hattat mellan möten och måsten! Det bästa sättet att avsluta en dag som denna är med träning! Idag föll valet (och tiden) på PulsSpinning!

55 minuter puls!
OJ, vilket kalas pass jag hamnade på idag! Ett kalaspass där pulsen fick bestämma och där benen bara fick göra jobbet! Ett sjukt roligt pass där fokus låg på intervaller!

I den första delen, efter uppvärmning, skulle vi ligga på 85% av max i 4, 3, 3, och 2 minuter med lika många minuter “vila” på en intensitet runt 75%. Efter det skulle vi parkera pulsen runt 80 sträcket i hela 6 minuter och avslutningsvis 60 sekunders intervaller med 30 sekunder vila. Även här var vilan parkerad på 75% men intensiteten under “jobben” skulle över 85 och mot slutet upp mot 90!

Activiowww

Det svåra var inte att få upp pulsen, tricket var att parkera den, framförallt under 6 minuters delen, men även uppe i det långa intervallerna och mot slutet var utmaningen istället att få nålen att sjunka under “vilan”.

Sammanfattningsvis kan jag säga att passet gick sjukt fort, fokuset låg hela tiden på mätare och efteråt skrek benen av mjölksyra och svetten formligen sprutade ur pannan! Sjukt jobbigt men otroligt roligt!

Middag
När jag så äntligen hade hällt i mig lite protein i form av Keso (kalla mig fröken Keso) och hittat ut ur gymet bar det raka vägen hem mot middagen! Idag serverades hamburgare med coleslaw och dressing. Allt hemgjort och allt enligt LCHF!

DSC00921

Inga kommentarer: