26 nov. 2009

Frukost på stan och matinspiration!

Jag började den här dagen med en frukost på Body Shop tillsammans med tidningen Topp Hälsa! Jag fick nys om denna frukost via Terese som tipsade om det i hennes blogg Spark i Baken!

Det “bjöds” (ja man fick lägga 40 kronor för det") på en frukost från Blueberry, inspiration från både Topp Hälsas chefredaktör Frida Boisen och information om Body Shop av en tjej som jag tyvärr glömt namnet på!

DSC00983 En knasig bild på Topp Hälsas chefredaktör Frida Boisen

Att man sedan kunde handla med 20% rabatt gjorde morgonen inte sämre och den goodie bag man fick med sig hem var det heller inget fel på! Förutom senaste numret av Topp Hälsa fick man även produkter från Body Shop och det tackar man ju inte nej till! Så tack snälla för en trevlig morgon!

Nu har jag äntligen kommit hem efter ytterligare en knasig arbetsdag! Jag förmodar att det kommer va så här galet stressigt ända fram till jul, så det är väll bara att bita ihop! Idag har jag nog sett min kontorsstol mindre än 10 minuter, totalt! Galet!

DSC00988 Dagens matinspiration

Dagens middag, likaså dagens matinspiration, blev Korv stroganoff med blomkålsmos. Stroganoffen är gjord på kycklingkorv som jag hittade på Lidl och innehöll endast 1% kolhydrater! Jag kan väll säga att det var första gången jag handlat på Lidl. Men efter ett tips på någon av de otaliga LCHF siter som finns på nätet, tog jag en sväng förbi där jag hittade denna korv och faktiskt, den smakade helt OK trots att konsistensen va ganska misstänkt innan jag tillagade den!

Nu ska jag snart hälla i mig kvällens dos av hostmedicin och sedan hoppas jag att trenden håller i sig angående  mitt sovande. Förra natten 2 timmar, natten till i dag ca 4, tänk om jag kunde få sova lite längre i natt!

Blir så fallet, så kanske kanske jag vågar mig till gymet i morgon! Men jag ska nog inte börja med ett spinningpass, men något lugnare borde inte skada! Hoppas, hoppas, hoppas! 

2 kommentarer:

Anna sa...

Härligt med lite inspiration!

Hana_Caena sa...

Hej, fick tips om din blogg från träningsglädje då jag skrev ett inlägg om funderingarna kring lchf och "fusklördagar"..
Hon skrev även att du åt strikt lchf på vardagar och unnar dig annat på helger?
Berätta gärna lite om hur det fungerar för dig!
Själv har jag ätit lchf sedan juli -08 och sluppit mycket av mitt sockerberoende.
Men det ligger fortfarande kvar lite lite granna..

Krya på dig och sov gott!!