7 juni 2007

Grön spinning

Nu är morgonens fadäs åtgärdad!

En ny gul klass
Den första juni ändrade SATS sin musik på de "gula" klasserna (och jag tror även på vissa blåa). Det va rätt skönt att slippa den gamla musiken, ja man blir lätt trött på samma låtar, men samtidigt blir det alltid en ny utmaning. I och för sig är upplägget nästan alltid det samma, men man vet ändå inte var som kommer och det brukar vara likställt med ömma muskler dagen efter.

Ikväll körde jag alltså en gul spinningklass på Stureplan. Det va vikarie på passet, en viss Amand O som jag har kört för innan, och jag vet att han alltid kör stenhårt oavsett klass och så även idag. Han sa lite skämtsamt efter klassen att detta vi ingen gul, detta blev visst en grön klass och jag kan inte annat än hålla med.

Axlar
Innan det hela började hann jag med att köra mitt styrkepass för axlarna. Kände mig stark till en början, men nu känner jag den svidande känslan redan börjar smyga sig på. SKÖNT! Jag glömde dock baksidan av axeln, men det lovar jag ta igen i morgon när bröst träning står på schemat!

1 kommentar:

Terese sa...

Det är alla gula Sats-klasser som byter musik och koreografi den 1 juni. De blåa cykelklasserna bestämmer varje enskild instruktör vilken musik som spelas och när man väljer att byta. BodyPump byts varje kvartal, men inte vid ett särskilt datum. :-)