10 apr. 2007

Tisdagsträning

Ett pass på jobbets gym är nu avklarat. Ryggen var i fokus och det som utfördes var följande: Chins i maskin (med minusvikt), sittande rodd, Lastdrag i CC samt Hantelrodd. Körde även 3 set ryggresningar och avslutade passet me lite skakövningar i "skak maskinen". Självklart hann jag även med både uppvärmning (7 minuter på cykel) och stretch.

Passet kändes helt OK och med tanke på att det har varit helg och annan mat än vanligt, fanns det mycket kräm i musklerna (alltid något). Dock va vågen inte så trevlig, men det är ju mest massa vatten då inmundigandet av kholhydrater inte varit så låga som dom borde!

Nu e det dax för kaffe och sen ska jag jobba vidare!

2 kommentarer:

Puma sa...

jag vill också träna på skakmaskin!!! känns det efteråt när man stått på den? sats vägrar ta in dem vilket är synd...

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Ja det känns, men kanske itne som vanlig träningsverk utan mer som att det "svider" i musklerna aefteråt!
Jag vet inte hur effektivt det är att BARA köra det, men som ett kompliment, eller som jag ser det för att suga ur det sista ur muskeln, funkar det kalas!