12 apr. 2007

Blåsa bort och komma igen!

OK, idag har det varit en helvetes dag på jobbet! Jag har gråtit typ 4 gånger och kännt mig uppgiven hela dagen! Fy bubblan säger jag bara!

Spinning för hjärnan

Så när jag väl fick nog och skulle åka förbi bestämde jag mig för att ett "gult" spinningpass fick det faktiskt bli! 45 minuter (fast jag va där så pass innnan, så när passet startade var jag redan varm och kunde köra på från början) till att bara få tänka på sig själv utan massa tankar om försenade leveranser, brandlarm och hantverkare! Det va helt fantastiskt. Efteråt kände jag mig så lättad så jag körde lite bröst av bara farten. Bröstpress i maskin, bänkpress i Smith och PeckDeck maskinen. Å vet ni va, jag kunde öka i vikt på samtliga så även fast jag har så svårt för bröstmuskeln, så kanske mitt slit börjar ge resultat! *glad*

Utan att passera duchen (jag skulle ju bara hem) spontan mötte jag upp Anna som va på stan och skulle handla lite kläder. Vi tog en fika på vägen och jag fick prata av mig om dagens elände *s*

Å nu när jag sitter här, med magen full i mat och en stor flaska vatten på bordet och matlåderna i kylen, funderar jag på varför man inte kommit sambandet mellan träningen och blåsa ur huvudet tidigare? Hur många gånger har man inte kommit hem från jobbet uppe i varv, tankarna snurrar och man kan inte få nått gjort! Varför tänkte man då inte på att en timme bara för dig själv där det inte finns en chans till att tänka på nått annat än att ta i och svettas, kan hjälpa så mycket? Det är tur att man blir klokare med åren!

3 kommentarer:

Puma sa...

Ja - visst försvinner både stress och problem lite magiskt sådär när man tränar. Men man måste påminna sig själv ofta om att det faktiskt är så, för man glömmer så lätt!

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Ja, man gör ju det, glömmer alltså! Men bara det att jag inte tog till skräpmaten och chokladen som tröst, är ett framsteg, så att gå och träna ser jag som bonus :)

Å sen e det ju så, när man sitter där på spinningcykeln har man varken tid eller ork att tänka på nått annat än just de, så efteråt får man lite nya perspektiv!

Ciz sa...

Jag har inte tränat på över 1 vecka. Inte undra på att jag känner mig dålig, orkeslös och deprimerad. Suck!