27 apr. 2007

Den viktiga vilan

Sol och pollen i en nysande kombination.

ATJO!!!

Ja det är nog det absolut vanligaste som kommer ur min mun just nu, i alla fall om jag inte stoppar i mig tabletter! Det är MYCKET pollen ute just nu kan jag meddela! Tyvärr har pollenmedicin en dålig inverkan på mig. Jag blir nämligen sjukligt trött av den. Således försöker jag undvika den i största möjliga mån, men igår gick det inte så heller inte idag! Redan när jag vaknade i morse så kände jag att det inte kommer att hålla utan pillerna! En seg dag är alltså framför mig idag.

Vila

Å på tal om att vakna! Min träningskompis kände sig krasslig igår och valde att hoppa över morgonträningen idag. Tror ni att jag kom upp själv? Inte då! I alla fall inte i tid! Så när jag väl vaknade och tog mig ur sängen bestämde jag mig för att nä, idag åker jag till jobbet utan träningsväska, idag skall jag vila!

Jag har väldigt svårt för det här med vila. Jag vet ju att det är ett måste och att kroppen behöver det, men ändå så tar det emot. Känner ofta att om jag bara gör lite så är det bättre än att vila. Jag vet inte vad det beror på. Det kan ha att göra med känslan av att falla tillbaka till soffotatis läget. Att inte våga vila för att vara rädd för att inte hitta tillbaka och då skjuta på det så länge så man blir den där deghögen igen. Att inte tro tillräckligt på sig själv och låta kroppen komma tillbaka. Att inte känna sig nöjd med dagen om man inte rött lite på sig.

Ytligheter

Igår kom äntligen det välbehövliga tillskottet i kassan. Den här månaden va nämligen aldeles för lång i jämförelse med hur långt lönen räckte. Detta "firades" med ett avhopp i stan på vägen hem. Jag och 10 000 andra personer kändes det som. Handlade lite välbehövliga skönhetprodukter (jag är ju ändå tjej) däribland Steps till fötterna.

Å nu till min fundering. Jag köpte självklart den minsta storleken eftersom mina fötter mäter den fantastiska storleken 36. Men tror ni inte att dom här steps sockorna är förstora! Att dom tittar fram ur skorna och är omöjliga att dölja trots att det är därför dom finns! Undrar om det tillverkas Steps i barnstorlekar?

2 kommentarer:

Ciz sa...

Jag är helt säker på att det finns barnsteps!
Här nyses det också plus att jag höll på att spy nyss när jag la in matlådan i kylen på jobbet. Kräkningen hävdes sen genom en nysning/hostning. Märkligt. Varför blir kylskåp så himla äckliga på arbetsplatser? Idag var det en hylla i dörren som hade 2 cm av nån vätska som låg och skvimpade. Ska bli intressant hur länge det kommer vara där eller om det kommer dunsta bort? Jag tänker i vilket fall inte städa där..usch!

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Här e det inte bara kylen som luktar illa imellanåt! Soppåsen är ett kapittel för sig! Ibland så luktar det inte hallon om man sägar så i köket! Som tur är så finns det fler än en som inte klarar av stanken, så vi e faktiskt ett par som brukar göra en storrengöring imellanåt!

Så du tror att om har Steps i barnstorlekar... måste utforska det i eftermiddag!