18 apr. 2011

Prat om BBC dag 1

I helgen har det årliga arrangemanget Blogger Bootcamp gått av stapeln för 4 året i rad. Undertecknad har faktiskt varit med varje år sen starten och bara det tycker jag är lite roligt!

Dag 1
Vi kickade igång eventet, efter avprickning och incheckning, med  Primal Fitness med Patrik Westerlund. Utmaningen var att ta sig fram över golvet likt våra vänner djuren. Vad sägs om att hoppa fram som en chimpans eller kräla som en ödla?

Det kan tyckas lätt, men oj så svårt och tungt det var! Men så klart oändligt roligt! Vill du se en video på hur det kan se ut beger du dig in till Terese och tittar!

Efter att ha bekantat oss med våra kompisar, var det så dags att slåss lite. Men inte mot varandra utan mot sina demoner och sin ilska. Jag pratar så klart om Body Combat! Det va supersöta och energisprudlande Soffan som stod ledsagandet!

Jag är verkligen ingen slag- och spark tjej, men jag tycker att Body Combat är förbaskat kul! Varför i hela friden går jag så sällan på dessa klasser?

Lunchen serverades sedan av Ica to go och bestod för min del av en kryddigt stark kycklingsallad som landade precis där den skulle i magen! Som avrundning fick vi färsk annanas och den visste även den precis var den landade! Gott och välbehövligt!

På eftermiddagen var det dags för en av helgens höjdpunkter (enligt mig). Spinning för Adde! Otroligt skön och jävligt cool kille det där! Upplägget var ett typsikt Adde upplägg, som passar mig utmärkt där man arbetar med kropp och motstånd utan några vidare begränsningar. Att öka/stå/sitta/spruta faller sig naturligt efter musik och de andra i salen! Underbart!

Helgens sista pass skulle ha varit MarathonMias Bootcapmp, men där och då sa min kropp ifrån! Den varken orkade eller ville vara med längre. Så istället för att utforska hundbajs på Gärdet blev det dusch och rena kläder! Jag tittade även på de självförsvarspasset som utspelade sig inne på Sportlife Östermalm, där vi förövrigt var hela långa dagen!

Bilder från dagen kommer senare!

Inga kommentarer: