5 apr. 2011

Armar och ben!

Det händer inte så ofta nu för tiden tyvärr. Men när man får till det är det fantastiskt! Jag pratar förståss om lunchträning!

Motionsrummet ett par trappor ner
Vi har ett motionsrum här på jobbet som tyvärr utnyttjas lite för sällan av undertecknad. Dock finns det en anledning till att jag inte går dit så ofta! Det finns nämligen inte utrustning som fungerar för mig. Men idag trotsade jag min skepsis och gick ner ändå!

På mitt träningsschema stod armar (bi- och triceps) och jag insåg ganska snabbt att här behöver jag vara kreativ för att få ihop bra träning!

Jag startade det hela med 10 minuter i roddmaskinen vilket sved oerhört med tanke på de ömma axelmusklerna och sen va det dags att börja göra nytta! Skivstångscurl, hammercurl med viktplattor, bicepscurl med kettelbell för biceps. Dips på bänk, press bakom huvudet med kettelbell / viktplatta för triceps och ännu mera dips på bänk för triceps.

När jag var klar med armarna insåg jag att det fanns tid kvar och jag bestämde mig raskt att även benen skulle få träna lite! Benböj i superset med utfall och sist men inte minst rumplyft med fötterna på bänk och slutligen med benen på golvet med “släpp” i höften (rehab för ryggen).

Så här efteråt inser jag att jag måste utforska kettelbell träningen lite mer ingående. Kan jag kombinera ihop ett pass bara baserat på dessa klumpar, kommer jag att få till mina “källarpass” på ett ypperligt sätt!

Inga kommentarer: