4 apr. 2011

Del 19 - Hälsa för mig

Att må bra, vara frisk och att ha en kropp som fungerar. Ett hjärta som pumpar som det ska och innehåller kärlek! Det är hälsa för mig!

Jag har lyckan att vara relativt frisk och det ingenting man skall ta för givet. Visst har skavanker och dåligheter, men det är ingenting jag inte kan överleva och göra någonting åt!

Jag kommer på mig själv många gånger  att klaga över småkrämpor. Sånt som egentligen inte är något att klaga över! Visst är det irriterande att ryggen inte vill vara med och leka alla gånger, att magen krånglar eller att jag börjar bli så gammal så att jag måste ha glasögon när när jag läser små bokstäver. Men va falls! Det kunde varit mycket mycket värre!

hälsa

Ryggen kan fixas med rätt träning, kiropraktor och lite ödmjukhet. Magen rättas till med rätt kost och de små bokstäverna förstoras med ett par glasögon! Så varför klaga?

Istället för att fokusera på det dåliga, fokusera på det som är bra! Jag vet, det är lättare sagt än gjort. Men om jag försöker tänka på det, tänker efter innan jag klagar och ser möjligheterna istället för motgångarna. Då har jag kommit en bra bit på vägen!

Se den usla löpar-/jogging uthålligheten som en morot, att jag är svag i musklerna som en utmaning och att jag har kärlek över till att hitta någon att lägga den på! Lätt i teorin, svårare i praktiken!

Inga kommentarer: