6 apr. 2011

Del 22 – Min favoritfrukost

Jag är ingen utpräglad frukostmänniska och har stora problem att stoppa mat i munnen när jag vaknar på morgonen! Däremot behöver jag kaffe! Om jag inte fått mitt morgonkaffe är det liksom ingen idé att försöka föra en vättig kommunikation med mig!

svart kaffeDet enda sättet att få mig talbar!

Mina vänner känner till detta problem mer än väl och brukar förbereda sig genom att ha kaffet redo om vi skall ses tidigt en förmiddag!

Men får jag däremot vara uppe någon timme, vakna till liv och få igång kroppen, äter jag gärna en stor hotellfrukost där man kan välja på allsköns godsaker! Då petar jag gärna i mig både varm och kall mat, förlustar mig i massa frukt och dricker så klart ännu mera kaffe!

amerikanska pannkakor (recept.nu)Lyx, gott och sött!
(bilden lånad av recept.nu)

En annan favorit är att äta brunch och då helst inkluderat Amerikanska pannkakan med både blåbär, lönnsirap och helst en klick smör! Onyttigt som tusan, men ack så gott!

1 kommentar:

Lotta sa...

Vad sägs om brunch på Sirap ngn lör/söndag vännen?