3 apr. 2011

70 minuter isgata!

Jag hade 70 minuter att göra av med, 70 minuter där 35 av dom skulle ske joggandes. Nu blev det tyvärr inte riktigt så!

Jag måste ha ett mål när jag skall vara ute länge. Går jag bara ut för att göra av med minuter blir dessa oändligt långa. jag funderade fram och tillbaka på vilket mål jag skulle ha idag och kom så småningom på en ypperlig idé. Ljusrusetspåret i Älvsjö!

Planen var alltså att forsla mig gåendes/joggandes till spåret, jogga runt ett varv och sedan gå hem igen! Detta hade fungerat både i upplägg och verklighet om inte OM fanns!

Det började bra. Jag klev utanför dörren och tittade på klockan, styrde dojorna mot målet och började traska. Efter 10 minuter kände jag mig varm nog att börja jogga och gjorde så i ca 10 minuter. Sen var planen att gå i rask takt till jag kom till spåret och sedan jogga runt de 3 km.

Problem nummer ett infann sig nu, var f*n låg det? Jag irrade ganska duktigt runt bland villorna men hittade tillslut, med hjälp av joggare och kartan i mobilen, rätt!

Nu infann sig problem nummer två, ISEN! Nu snackar vi inte lite is här och där. Nej vi snackar minst 1 dm is runt hela banan, 1 dm is som dessutom var ganska hal och slipprig och täckt med vatten. Jag försökte börja jogga men insåg ganska snabbt att jag bara skulle spänna mig och risken för att göra mig illa var överhängande. Så istället för att jogga, blev det en både snabb men mest väldigt försiktig promenad runt.

Så istället för att jogga runt spåret började jag jogga när jag var på väg hem och den totala tiden jogg blev istället för 35 minuter ca 25. Men jag är glad ändå!

Nu väntar en skön söndag som skall avrundas med den mindre upplyftande besöket i tvättstugan.

Inga kommentarer: