9 feb. 2010

Sömnklockan!

Alla har vi våra “dippar” under ett dygn. Min kompis Hanna till exempel blir trött klockan 23 om vi är ute och slarvar. Man kan ställa klockan efter hennes första gäsp! Men om hon klarar av att hålla sig vaken över detta magiska klockslag, kan hon vara vaken hela natten!

Själv har jag ett magiskt klockslag vid 14:00. Det slår verkligen inte fel, vardag som helg och jag är i koma, kaffebegäret är stort och det enda som finns i mina tankar är att jag skulle vilja vila! Dock går komatillståndet över efter ca en halvtimme, men kan vissa dagar ligga kvar och skvalpa betydligt längre.

sov-klocka 
Jag vet inte vad detta beror på! På kvällen kan jag ju förstå det eftersom det då borde va läge att hälsa på herr Blund, men mitt på dagen och inte äns direkt efter lunch (som jag också kan förstå). Är det så att jag borde leva i ett land som tillämpar siestan i sin vardag eller kanske är det så att jag behöver göra någonting annat?

Inga kommentarer: