1 feb. 2010

Lördagen på Nike!

Nike helgen är över men minnet av helgen består! Underbara minnen som jag mer än gärna delar med mig av!

Lördagen börjar med att jag blir väckt av klockan vid 6, tokigt tidigt jag vet, men ska jag få i mig frukost och inte få ont i magen under första klassen behöver jag tid. Alltså fanns det inte så mycket att be för utan det va bara att pallra sig upp!

Jag startade Nike-helgen med fantastiska Jessica och hennes spinningpass! Jag skulle kunna häva ur mig en miljon superlativ om denna fantastiska tjej, men jag nöjer mig med att säga underbar, varm och ett energiknippe som få! Klassen var precis så fantastisk som den va när jag fick provcykla den för någon vecka sedan och trots att “spinningsalen” under konventet är under all kritik (skärpning Nike) så infann sig den magiska känslan bland oss cyklister!

Dagens andra pass var för mig ett danspass, närmare bestämt Live Schlager! Live visade sig vara live sång av både instruktör och meddansare och ja, nä. Jag säger ingenting om det!

Jag hade dock hoppats på något som inte var så tekniskt svårt men fick efter en halvtimme inse mina begränsningar och faktiskt gå ifrån klassen! När det blir för svårt och för komplicerad koreografi, blir det inte kul för en nybörjare som mig! Däremot hörde jag av andra, mer dansvana tjejer, att klassen hade varit kanon!

Klass nummer tre var återigen ett spinningpass, men den här gången tillsammans med Linda Johansson. Vi åkte jorden runt tillsammans med musiken och bergen!

Tyvärr var det här min förkylning började göra sig påmind igen! Jag hade absolut ingen ork, pulsen stack upp utan minsta ansträngning. Detta fenomen hände faktiskt redan under den första spinningklassen, men då låg fokuset någon helt annan stans och jag försökte låta bli att tänka på det! Denna klass fick däremot trampas lugnt och försiktigt, eller så lugnt man nu kan ta det med en sal full av peppade människor!

Nummer fyra var Ball Power under ledning av de två personliga tränarna Pernilla och Magnus! Inte kunde jag tro att så små övningar med en liten boll, kunde göra så ont! Visst fick vi kämpa oss igenom Burpiesar med, men det som kändes mest va nog rygg och magövningarna!

Lördagens sista pass spenderade jag i spinningsalen tillsammans med Emil, Mikkan och Terese.

Här kunde jag verkligen kräma ut allt jag hade kvar av ork och energi! Ett ypperligt bra sätt att avsluta träningen på lördagen!

PICT0031

Inga kommentarer: