14 sep. 2009

Helgen som gått!

Det har varit en lång och trevlig helg, men nu är den över och det e flera dagar till man får vara ledig igen!

Fredag
Det börjar bli en liten tradition att avsluta veckan med en AW på gymet, så även den här fredagen! Jag avrundade arbetsveckan med ett Flow pass i Hötorget! Jag börjar faktiskt få till Flow klasserna riktigt bra nu, eller i alla fall dom delarna jag kan vara med på! Hunden, tricepsarmhävningarna och en liten del när det kommer till handstående plankan fungerar ju inte med min hand.

Tyvärr va det även så att det va en vikarie på passet och hon hade lagt till ännu mer hundar än vanligt, så det blev lite hackat och malet den här gången!

Efter genomförd klass spatserade jag i stan (läs gjorde av med pengar) och åkte sedan hem till lillasyster och svåger och genomförde en lagom svår Qwiz.

jag 14spet

Lördag och söndag
Jag startade lördagen med ett riktigt bra spinningpass i Hornstull! Jag stapplade lagom mosig och morgontrött in i spinningsalen och gick ut 55 minuter senare fylld av endorfiner och ny energi! Detta berodde till stor del på den medryckande instruktören som fick mig att trampa hårdare och bättre ju längre klassen gick! Sen att tiden i princip bara flög fram gjorde inte saken sämre! Alltså precis som det skall vara!

Efteråt begav jag mig till Spånga och familjen Segerflak/Fridén där trädgågrdsarbete, golvslipning och andra renoveringsaktiga sysslor väntade i deras nyinköpta hus! Att få arbeta med händerna är verkligen befriande med tanke på att man bara skyfflar papper i datorer hela långa veckorna! Jag grävde en rabatt och hade ansvaret för slipning längst väggar och i hörn medans pojkarna körde de stora maskinerna!

På söndagen fortsatte renoveringsarbetet bla med att dra ner vävtapet och jag kan meddela att det fortfarande kliar på kroppen om jag tänker på det!

Sammanfattningsvis kan jag säga att jag har haft en helt fantastisk trevlig helg trots att det har varit ganska mycket jobb och att jag idag har träninsvärk i både ländrygg och baksida ben (och rumpa). Det är skönt att få använda kroppen till “riktigt” arbete och om man sedan gör det och vet att dom man hjälper verkligen uppskattar den hjälp dom får, blir arbetet och allt runt omkring bara roligt! Lägg där till att Ludvig 5 år sprutade ner sin mamma med högtryckstvätten, och du får en otroligt lyckad helg!

Inga kommentarer: