22 sep. 2009

En riktig träningsdate!

Min kära vän PowerPuman är i stan och självklart hade vi bokat träningsdate med spinning, middag och skitsnack! Ett kärt återseende och en kul kväll belv resultatet!

Spinning på Hötorget
Efter en hektisk dag på jobbet, som förövrigt avslutades (ja jobbledes alltså )med en galet rolig utbildning där mina deltagare både skrattade och skämtade om vart annat, var det så äntligen dags att bege mig mot stan och en efterlängtad träningsdate! Jag skulle nämligen träffa Sara i spinningsalen på Hötorget där hon och Åsa redan hade kört ett pass innan jag hann fram till gymet! Att Åsa var där blev en glad överraskning och att få träffa Sara, ett kärt återseende då vi inte ses så ofta nu när hon huserar i Halmstad. Men är Sara i stan brukar vi se till att träna ihop i alla fall ett pass!

DSC00822

Egentligen skulle vi köra Glenns pass, men eftersom han e på smekmånad med Terese i Italien blev det en vikarie. Hanns vikarie (som jag tyvärr har glömt namnet på) utstrålade inte direkt träningsglädje, då han faktiskt mest hela tiden såg ganska sur ut! Men bortsett från det fick han faktiskt mina horn att växa lite i pannan och jag både skrek och la på lite för mycket motstånd mot slutet av klassen, men mer om det nedan!

Sen ska vi inte glömma de underbara träningskamraterna som både kan skrika och peppa mig till att ta i lite mer och orka lite till!

Som jag skrev innan fick jag dock  ganska stumma ben mot slutet av klassen eftersom jag  drog på mig lite för mycket mjölksyra redan näst sista låten. Lite dumt kanske, men samtidigt kunde jag faktiskt inte låta bli. Ni vet ju hur det kan vara med horn under träningen…

Sammanfattningsvis tycker jag att det var ett helt OK träningspass och då mest pga mina trevliga och galna spinningkamrater bredvid mig!

Middag
Efter klassen gick jag och Sara vidare och inmundigade en café middag på stan där vi i lugn och ro kunde skvallra om allt som hänt (och inte hänt), om nyheter och skvaller samt om livet i allmänhet och hur fort tiden går!

En riktigt här tisdagskväll alltså!

3 kommentarer:

Träningsglädje sa...

tack för en trevlig kväll nillan! perfekt tajming hade jag också då mitt tåg till saltis gick efter bara 2 minuters väntande. det har nog aldrig hänt förut. ses på ons!!!

Åsa sa...

Tack Söta Pernilla för sällskapet i går. Vi verkar alla tre dela uppfattning om klassen. Hade det inte varit för er då hade jag gått efter första. TACK :D

KRAM!

Mikkan sa...

Verkar ju ha varit svintrevligt! Träningskompisar är verkligen the shitt, man presterar så mycket bättre! :)