17 sep. 2009

Fredagsfeeling en torsdag!

Min kompis Ciz frågade om jag hade mycket på jobbet eftersom uppdateringarna på bloggen har varit ganska få dom senaste dagarna. Och sanningen är att det är precis så det är! Möten och jobbhögarna blir allt större och större på mitt skrivbord och det märks verkligen att hösten verkligen är här!

Detta skall dock inte hindra mig från att både träna och blogga kan man tycka, men ibland kommer som ni vet plikterna före nöjet och då får de senare lida, tyvärr!

Nu börjar det i alla fall lugna ner sig för den här veckan och efter jobbet blir det både träning och social samvaro, men tyvärr inte samtidigt utan en sak i taget! Men man kan inte få allt!

En annan sak är att det faktiskt fredag idag, eller det känns i alla fall som fredag eftersom jag är ledig i morgon! Jag ska hjälpa familjen Segerfalk/Fridén att flytta in i huset under morgondagen. Anledningen till ledigheten är att när Hanna fyllde år för någon månad sedan visste jag inte vad jag skulle ge henne i födelsedagspresent och på frågan om vad hon önskade fick jag svaret att hon ville ha hjälp!

Alltså föddes den briljanta idén om att ge henne en hjälpande hand när flyttlasset skulle gå och således blev födelsedagspresenten en av mina semesterdagar i samband med just denna dag! Smart va!

Nu tror jag inte att det blir så slitsamt under morgondagen då det inte är vi som skall bära utan det sköts av flyttgubbar. Dock ska det packas ur kartonger, fixas i lillkillens rum och så ligger det på mitt ansvar att se till att det finns lunch till hungriga magar! Ett relativt lätt uppdrag alltså men ändå en extra resurs om något skulle köra ihop sig!

1 kommentar:

Ciz sa...

Ja ibland känner vi varandra bättre än oss själva. :=) Trevlig helg!