19 nov. 2008

När livet känns kaotiskt!

Just nu är mitt liv, eller i alla fall mitt liv mellan de timmarna jag befinner mig på jobbet, ett enda stort kaos! Det har nu gått så långt att jag glömmer de vardagliga sakerna som i vanliga fall går på ren rutin och istället är fullt koncentrerad på datum och deadline som sker var och varannan dag.

Nu ska jag inte klaga, jag gillar att ha mycket att göra och presterar egentligen som allra bäst under press, men när tiden inte räcker till, när man helst av allt endera skulle vilja skita i att sova eller kanske ännu hellre skulle kunna få ca 10 timmar extra per dag, tar det ganska snart slut. Huvudet orkar liksom inte med!

Men det är just i detta kaos jag har lärt mig att jag MÅSTE ta mig tid att träna! Jag sover mycket bättre när jag tränar, jag presterar och orkar mycket mer när jag tränar regelbundet och framförallt jag blir en mycket trevligare person om jag tar mig tid för mig själv en timme per dag. Att få den gyllene timmen att bara få tänka på nuet, träningen och svetten i pannan gör mig lugn och samlad inför allt det andra.

Just nu har jag dock insett att min styrketräning på lunchen, som jag är bortskämd med, måste prioriteras ner eftersom mat (lunch) ligger lite högre i min behovsherarki. Men en timme är mer än ingen och just därför har jag bestämt mig för att jag idag bara MÅSTE hinna iväg och träna! Så det så!

Inga kommentarer: