24 nov. 2008

Hur man blir avskärmad från yttervärlden!

Man tar ett snöoväder, lägger till arbete i gatan utanför och så kryddar man med en avgrävd sladd och ett nedfallande träd. Lägg där till att mobilen laddar ur och att det bara finns kallvatten i kranen (pluss allt annat som går på ström lägger av). Precis så blir man avskärmad från yttervärlden i ett dygn eller så!

Brrrrrrrrr, det e kallt!
Jag gillar snö, men jag gillar inte kaoset den första snön kan medföra! Jag tänker på rara A som jobbar ute på Arlanda och ber för henne att hon inte har/har haft ett mindre kaos på jobbet! Själv ber jag på mina bara knän att dom fixat till strömmen där hemma så jag inte behöver bo en natt till i ett kylskåp! Nu sitter jag på jobbet i min dunjacka och huttrar, funderar på om jag ska gå och ducha eftersom jag inte hade någon lust att ställa mig under iskallt vatten i morse! MEN det e vackert ute och det är ljust. Det är alltid nått att glädja sig åt!

Inga kommentarer: