3 nov. 2008

forts 3/11 - Spinning med super Pia

Upplägget lät enkelt, nästan för enkelt! Det va det inte! Det blev både hårdare och tuffare än jag kunnat föreställa mig! Super Pia
Idag var ordningen återställd och Pia satt som ensam majestät framme vid ledarcykeln! På en gång blev stämningen i salen en annan än förra veckan och på en gång fick jag glädjen i både själ och ben att sprudla! Den trötta Nilla byttes ut så fort jag kom in i spinningsalen till en glad och taggad Nilla!

Upplägget idag var enkelt! Efter uppvärmning följde 2 minuter i den ansträngande, svettiga men ganska behagliga träningszonen följt av 30 seknder men ökande kadens/motstånd där målet var att komma upp till 90% av max. Väl där 10 sekunder i max (90-100% av max) men utan mjölksyra för att sen få 30 sekunder att komma tillbaka till ursprungläget (70-80% av max) och gå på de två minutrarna igen. (förstår någon någonting av detta?) Detta körde vi hela passet igenom, ibland på raksträcka (högre kadens lägre motstånd) ibland i backar (lägre kadens, högre motstånd) men alltid med fokus att både återhämta oss och bygga upp för att kunna ge just max under de 10 sekunderna varje gång!

I början kändes upplägget ganska enkelt, men allt eftersom passet gick blev det allt tyngre och tyngre och tillslut, när det bara var en spurt kvar (som självklart både var lite längre och lite tyngre) så hade både ben och hjärta fått jobba riktigt riktigt hårt! Tyvärr missade jag max i den sista intervallen, jag tror jag fegade lite i de tunga växlarna, men eftersom Pia tänker köra detta upplägg i minst 3 veckor har jag en ny chans att både spränga och flytta gränserna redan på onsdag igen!


Middag och vila

Nu har jag fått mat i magen och i ugnen står en ostkaka bakad på laktosfri keso och protein proteinpullver som jag ska unna mig själv som efterätt/kvälls snax innan det är dax för min date med herr Blund!

1 kommentar:

Karin sa...

Visst var det ett kul pass! Jag trivdes!! Tänk om man hade kunnat få till två såna pass på raken...ahh...
Ta hand om dig nu så du inte blir krasslig! Kram