18 juni 2008

Styrketräning och Dans

Jag har inte bara varit ute på bjudevent idag, jag har tränat också!

Styrketräning rygg/axlar
När jag så hade kommit tillbka till jobbet och tagit tag i de där som låg och väntade på mig, begav jag mig till SATS Söder för lite styrketräning. Egentligen va det ju meninen att jag skulle hjälpa lilla C idag, men tyvärr kom det jobb ivägen och vi fick plannera om! Så istället för Alvik blev det Söder och istället för WorldClass blev det SATS.

Eftersom det inte va meningen att jag skulle träna själv idag va jag inte riktigt klar över vad jag skulle köra. Men väl på gymet bestämde jag mig för rygg och axlar. Startade dock med utfall, men det är mer rehabträning för fot och höft, däremot blev jag faktiskt redan där lite smått svettig!

Därefter kördes följande:
  • Latsdrag med brett grepp
  • Latsdrag med smalt grepp
  • Rodd i maskin för övre delen av ryggen
  • Ryggdrag i maskin
  • Drag mot hakan med stång
  • Axelpressar med stång
  • Axelflyes med hantlar (3*10 följt av droppsett 1*8, 1*10, 1*12)
Nöjd med passet och med lite jävlar anamma tog jag sedan ett djärvt beslut, jag bestämde mig för att dansa!

SATS Dans
Som ni redan vet är jag totalt befriad från koordination. Jag har ingen koll på höger och vänster och jag kan verkligen ta in koreografin när jag har massor med speglar framför mig. MEN hinder är till för att övervinnas och jag kände för att göra något annorlunda. Kanske va det för jag träffat GymGlam Caroline idag, som e en hejjar på dans, eller så va det bara slumpen som avgjorde. Men hipp som happ stod jag där i salen, framför spegeln och svor i mitt inre när jag inte hann med. För visst, jag kanske inte är bäst, långt därifrån! Men ger jag mig in i något vill jag ju prestera mitt bästa i alla fall!

Det som är bra att gå på dessa förkoreograferade klasserna är att jag inte är ensam med att inte kunna och idag var inget undantag. Vi var nog ett par tjejer som både snubblade på våra fötter och svor mer än en gång inombords när vi råkade gå åt helt fel håll. Men, svettig blev jag och till och med lite anfådd i mitten, så nått rätt måste jag ju i alla fall ha lyckats med!

Inga kommentarer: