22 juni 2008

Det kunde blivi så bra.....

Midsommarafton, ett repotage i otur!

Högmodet och dess fall
Som jag skrev tidigare, firades årets midsommar hos familjen S dvs med min favvokompis Ludde och kompisen H med sambo! Dom bor i Kalhäll och det va väll där det började... på vägen mot Kalhäll alltså!
Jag fick nämligen för mig att jag skulle cykla en bit! Min plan var att minst cykla till Spånga och som mest, ända hem till familjen. Å visst kom jag till Spånga, men dock itne cyklandes utan gåendes för ca 7 km (ja jag cyklade dessutom fel innan det hände) innan Spånga gick luften ur bakhjulet och efter en liten chek konstaterades att pungtering var det som orsakade detta. Tyvärr satt punkteringen precis vid ventilen och jag hade inte med mig någon extra innerslang, så det enda jag kunde göra va att börja gå! Gå, gå, gå!

Nu kom jag till Spånga tillslut, jag kom med ett pendeltåg och tackade gudarna att cykeln fick förlja med. Jag kom hem till familjen och jag möttes med en kall öl och hembakad silltårta! Så slutet gott allting gott, men väldigt irriterande på vägen! Å nu idag ska jag åka tillbkaka, men då med pendeltåget hela vägen, med nya innerslangar och gott mod!




1 kommentar:

Cizzi sa...

Grr vad irriterande! Sånt kan verkligen förstöra =( Men det regnade ju i alla fall inte samtidigt ;)