19 okt. 2009

Pulsspinning som första åtgärd!

Träningsuppladdningen inför helgen har startat och jag kickade igång den med ett pulsspinning pass! Tyvärr va passet inte helt i min smak, då min kropp vill ha en pulstopp ganska snart in i passet, gå tillbaka en sväng för att sedan pressa ut det sista under den andra pulstoppen, men idag va det alltså upplagt på annat sätt!

Istället för de två pulstopparna låg vi i stort sätt hela passet runt 80 % av max, för att sedan pressa upp kroppen till max i slutet. Visst det kan vara nyttigt att variera sin träning, men för mig kändes det alltså lite fel. När jag var uppe runt 80 trodde jag att jag skulle dö, men vid 91 mot slutet, kunde jag nog ha pressat lite lite till! Ja ni förstår, känslan av utmattning kom fel helt enkelt!

Jag stannade kvar efter passet och diskuterade detta med instruktören och vi kom nog tillsammans fram till att vi alla är olika och att min teori kanske nog stämde. Men visst, återigen variation är ibland bästa medicin för att få resultat!

Inga kommentarer: