21 okt. 2009

För dig som gillar tuttar!

Det blir mycket snack om det rosa bandet just nu, men det får ni ta! Jag har precis publicerat ett inlägg på jobbets interna webb-plats som jag tänkte dela med mig av! Så läs och begrunda! *skrattar*

Ni ser dem lite var stans, på både jackkragar och mössor, på stora och små, kvinnor och män! Jag talar så klart om det rosa bandet!

Varje år sker insamlingar runt om i landet och det vanligaste är väll att vi köper det rosa bandet, men man kan faktiskt göra andra saker! Allt ifrån rosa stadsvandringar till att vara med på den stora galan i slutet av oktober. Pengarna man lägger ner går till forskning!

Å varför svamlar jag om detta? Jo, undertecknad ska i år bidra med sina ben och sitt hjärta under ett helt dygn. Jag åker ner till Göteborg på lördag morgon och är med på Sportlifes 24 (25) timmars spinning mellan lördag- och söndag dag! Konceptet är enkelt: en spinningcykel, ett lag (två tokiga flickor) och 25 (ja vi drar tillbaka klockan den natten) timmar på spinningcykeln skall läggas till meritlistan. Hur långt vi kommer (rent kilometermässigt) är egalt, vad som är viktigt är att vi genomför det! Betalningen från oss sker för cykeln (som oavkortat går till forskning) och tillbaka får jag ett starkt hjärta, träningsvärk i benen och en öm rumpa men även vetskapen att jag hjälpt till i kampen mot bröstcancer.

Så min uppmaning till Er som läser, var med du också! Kanske inte på en spinningcykel i Göteborg men varför inte med ett rosa band? För jag säger som min kompis Ludde (då 3 år gammal) sa när han hade ett rosa band på sin mössa och jag frågade vad det betydde. Svaret jag och alla andra fick var enkelt: För jag gillar tuttar! Och vem gör inte det?

2 kommentarer:

Åsa sa...

Heja heja! Va bra du är. KRAM

Pernilla Hult sa...

Hejar på dig och Sara i helgen!

Gulliga Ludde :)