27 maj 2009

Utmanad, jag har blivit utmanad!

Bumbi, eller min namne som det faktiskt är, har utmanat mig och eftersom jag just nu sitter och väntar på bättre tider,  så passar det perfekt!

Reglerna är:
1. Svara på frågorna.
2. Ta bort en fråga du inte gillar och lägg till en ny.
3. Skicka vidare till 8 bloggare. (där duckade jag och lämnar det till egen vilja och önskan *S*)


1. Vilken parfym använder du?
Just nu, Pumas blåa…

2. Dagens låt?
Låt… nä dagens bok eftersom jag endast lyssnar på ljudböcker nu för tiden är Fiendens inom oss

3. Vad läser du just nu?
Se ovan!

4. Dagens höjdpunkt?
Det beror helt på faktiskt… endera en löputmaning eller att jag får plats på akuten…. vi får se!

5. Vad skulle du vilja lära dig?
Massor!  Men det som ligger närmast är att lära mig att springa fort och långt. I övrigt vill jag lära mig prata Italienska, sjunga höga toner och vakna utvilad på morgonen!

6. Vad var ditt senaste inköp?
Träningskläder och mat

7. Vad är ditt favoritdjur?
Tigrar! Jag har en egen tam “tiger” där hemma vid namn Cosmos

8. Vad är ditt viktigaste mål för tillfället?
Kroppsligt: att få ordning på min krånglande handled.
Själsligt: att erkänna att jag är rätt bra som jag är
Fysiskt: Att orka mer!

9. Vad tycker du om personen som skickade frågorna till dig? 
Hon är snäll, lagom tokig och har ett fantastiskt vackert namn! 

10. Vilken är din ögonfärg?

Blå/grå/grön… Melerade heter det visst på ett finare språk, blaskigt heter det om du frågar mig!

11. Om du kunde ändra något hos dig själv, vad skulle det vara?
Om vi bortser från det fysiska dvs vikt och sånt (det va ju det jag skulle ändra på) så blir det helt klart mitt morgonhumör och ovilja att överhuvudtaget vakna innan 9 på morgonen!

12. Om du kunde vara var som helst i världen de kommande timmarna, var skulle du då vara?
I rymden! Snacka utsikt liksom!

13. Vad värdesätter du hos dina vänner?
Ärlighet, omtanke och tokiga upptåg.

14. Vad är dina sommarplaner?
Åka ner till  Sara en helg och dricka vin (ja vi ska nog träna oxå) men i övrigt tänker jag vara lite spontan!

15. Vilket är ditt drömyrke?
När jag var en liten Nilla ville jag bli Skådespelare. Nu vet jag faktiskt inte… när jag har kommit på det ska jag bli vuxen och byta jobb!

16. Vilket av plaggen i din garderob är din favorit?
Det går i vågor, men just nu ligger nog de slitna jeansen väldigt högt!

17. Vad får dig att gråta?
Allt, här pratar en som kan gråta till reklam om det är riktigt illa!

18. Nämn tre saker som får dig att le.
Endorfinkickar, galenskaper och bus!

19. Om du fick tre önskningar, vad skulle det vara?
Att mina vänner och familj fick vara friska och krya, obegränsat med resurser och sist tre önskningar till!

20. Vilka är dina favoritserier på tv?
Jag följer av princip serier på TV, men måste jag välja blir det nog CSI när Grissom var med!

21. Vad har du på dig just nu?
Slitna jeans och en lila topp från Vila. Vit glittrig halsduk från HM och ett par solglasögon i håret.

22. Vilket är ditt favoritgodis?
Riktigt mörk kvallitets choklad och TuttiFrutti Passion

23. Vem är din modeförebild?
Mode… kan man äta det?

24. Träningslåten, den där som får er att orka dubbelt så mycket, vilken är den?
Jag har ingen, men jag måste nog skaffa mig en!

Utmaningen skickas faktiskt inte vidare, men ni som känner Er manade kan väll svara på den i alla fall!

1 kommentar:

Pernilla Hult sa...

Skoj att Du ville vara med och leka "Mina Vänner"! Tack för det Du skrev om mig - blev glad!

Det kommer npg att släppa i benen, träningsvärk brukar ju bli lite bättre när blodcirkulationen kommer igång ordentligt (i alla fall en stund). Jag ska också ge mig ut men måste vila magen efter maten först så jag passar på att tassa runt hos mina favvisar.

Kramis