18 maj 2009

Så var det vardag igen!

Ja, vardag va ordet sa Bill och vilken vardag sen! Det var med trötta fötter jag gick till jobbet efter ett obetydligt antal timmars sömn. Jag är otroligt beroende av mina sovtimmar och är verkligen inte människa om jag inte får minst 7, men helst 8-9 timmar med slutna ögon i Herr Blunds förlovade land. I natt blev det kanske 3 och jag har hela dagen gått omkring som i ett töcken!

Men, trots dimmiga ögon, hoppade jag av bussen vid Horstull på vägen hem. Är det vardag så är det och vardag betyder träning! Att jag sedan fick prata med Mr PT och få OK på morgondagens träning ser jag bara som bonus!

Spinning
Jag gick på ett gult och precis lika trist pass som sist. Men jag såg det som "återhämtning/uppstarts” träning, ett sätt att väcka kroppen och komma tillbaka till gamla goda vanor! Sen att träningen gjorde mig bra mycket mer piggare i knoppen och skönt trött i kroppen är faktiskt den sköna bieffekt som träningen hade på mig idag. Tack för det!

När jag satt där och trampade slog dig mig faktiskt en sak. För bara två år sen var det otänkbart att gå och träna när jag var så trött som jag var under dagen och att sedan tycka att 45 minuters spinning är ett återhämtnings/uppstart pass fanns inte på min livskarta. Nej, då var 30 minuters träning jobbig och 45 minuter max. Tänk va lite tålamod och jävlar anamma kan göra och tänk vad mycket bättre jag faktiskt mår idag!

Nu ska jag tugga klart middagen och sen är jag skyldig Er en rapportering från helgen!

2 kommentarer:

Em Löfgren sa...

kul att parisresan blev så bra!! =) vad härligt! då kn jag fortsätta vara avis! haha!!

Miss Agda sa...

Det är viktigt att titta tillbaka och jämföra sina prestationer ibland för det är då man kan se skillnad och resultat och känna sig riktigt nöjd. Grattis!
För mig går kurvan åt andra hållet: för 6 år sedan var jag en energisk instruktör som lätt körde 3 pass per kväll, nu blir det 3 pass på 4 dagar eller nåt. Men det är väl OK det med. Jag mår bra iaf.
Kram