22 maj 2009

40 minuter, maxpuls 168 bpm

Då var det gjort, det jag har bävat för så länge och skjutit på jag vet inte när. Men nu kände jag att det var dax!

Jag har invigt min nya och sjukt sköna löparjacka från Paris (tack Mela för tipset om affären…. jag kunde ha blivit ganska pank där inne om jag bara haft tid *s*).

DSC00588Kombinera detta med dessa skor, så kanske ni förstår vad det är jag har gjort. Ja Ciz och Sara, jag har varit ute och “sprungit” eller i alla fall gått, joggat, gått och joggat. Jag har ingen aning om hur långt jag kom, men det kanske inte är så viktigt, men jag vet att jag var ute i 41 minuter (allt enligt min pulsklocka).

Nu har jag alltså tagit de första stapplande stegen mot att faktiskt bli någon som kan gå ut och springa. Jag kommer ha en lång väg att vandra men någonstans i bakhuvudet ligger en längtan att faktiskt tycka att det är roligt. Om jag lyckas får vi se, jag ska i alla fall göra mitt bästa!

3 kommentarer:

Sara (Träningsglädje) sa...

fasen vad duktig du är. spelar ingen roll hur långt du kom. you did it!!! och med så snygg outfit måste du ju göra det igen!! (nästa gång följer jag med)

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Ja, det e klart jag ska göra det igen... men innan du får följa med ska jag klara av att springa lite längre för annars så skäms jag *s*
Tack tack vännen!

Ciz sa...

He he. Du är bäst! Du får ge det några dussing gånger så kommer du börja gilla det!