5 maj 2009

Morgonträning med Ciz & Co.

Idag är ingen vanlig tisdag eftersom jag inte ska träffa Erick ikväll. Alltså behöver jag inte “spara” på benen inför kvällen utan kunde, med gott humör, gå på morgonens spinning.

Spinning med Terese
Vi trampade till samma pass som jag trampade till i torsdags och precis som då, var det riktigt riktigt bra!

Att börja passet med intervaller för att “chocka” kroppen till puls,  fortsätta med den sugande backen med 6 ökningar (utan att dra av motståndet emellan). Detta gör att det suger rejält i benmusklerna och de 2 minuters återhämtning kommer oerhört lägligt.  Efter det är det en raksträcka och slutligen den avslutande backen rakt in i mål!

Det var ett ganska stort gäng som var samlade i morse, däribland alltså jag själv och Ciz, men även Ruth var med i salen och cyklade trots hennes krånglande höft (du tog det lugnt va Ruthan? ;))

2 kommentarer:

Lotta sa...

*snyft snyft* Jag vaknade 6.45 exakt och tänkte på dig.. :) Hade gärna velat vara med, men var tvungen att prioritera sömnen. Det kommer fler tisdagar!

Ruth sa...

klart att jag tog det lugnt med höften...hehe. Äh, ont ska med ont förgås!!!