4 maj 2009

Träning en måndag eftermiddag!

Det visade sig bli ganska klantigt och inte helt genomtänkt! Men vad gör det? Jag genomförde planen eftersom ingenting är omöjligt!

Styrketräning ben!
Jag började kvällens pass med 40 minuter benträning i gymet. Benböj och utfall både med stång och i smith. Benspark alla Erick (15 stycken hela vägen, 10 stycken först halva vägen nere sen halva vägen uppe och tillslut 10 hela igen, allt utan vila) som inte va helt lätt att göra själv visade det sig. Baksida ben både sittande och liggande i maskin och slutligen stående och sittande vadpress där den senare gjordes i benpress maskinen. 

Hantlar2
Sen var benen lagom darriga, jag  gick och fyllde på vattenflaskan och fortsatte mot nästa mål för dagen!

Spinning 30 + 45 minuter
Nu va det dags att trampa ut benen i lite spinning och idag föll det sig så att jag körde ett dubbel pass bestående av både ett 30 och ett 45 minuters gult spinningpass. Eftersom benen redan var ganska varma och svetten redan fanns i pannan trampade jag på redan från start!

Nu va det som sagt gula klasser vilket ledde till att jag fick höra samma musik och köra samma upplägg i alla fall 2*30 minuter. Men det fick jag helt enkelt ta!

DSC00011

Vad jag däremot såg till var att jag emellan klasserna höll kvar pulsen på ca 70% under hela uppehållet och under den andra uppvärmningen.

Jag ska väll villigt erkänna att benen blev rätt trötta i slutet och det kanske inte var helt genomtänkt att först träna ben och sen trycka på ordentligt under spinningen. Men vad gör det, jag gjorde det och som bekant är nu mer “Ingenting omöjligt, inte änns om huvudet är lite dumt ibland!

5 kommentarer:

Bad music sucks sa...

duktigt tränat. och förbannat duktigt att stå ut med den där skitkassa musiken! har också kört en 30-minutrare idag och shit vad det var trist musik!!!!

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Ja, man kan väll säga att jag är ganska trött på den musiken nu...speciellt det första 30 minuterna!

Johanna Trulsson sa...

Men egentligen, är inte de gula klasserna ganska så tråkiga? Så fort man har satt sin fot på de blå vill man ju knappt lämna dom :)

Em Löfgren sa...

Monsterpass! du är monstergrym!!!

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Jo, de gula klasserna är tråkiga, men ibland blir det så ändå och då får man göra så gott man kan och stänga av öronen litegrann! Men det går inte att jämföra!

Emelie: hehe tack tack!