15 sep. 2007

Trött och fnissigt

Det va fest hos mig,men jag fick inte va med!

Natten till fredag
Ibland kan en vanlig middag på en torsdag spåra ut och jag tror det va det som hände mina grannar i torsdags kväll. Jag hoppas dock att dom hade det riktigt trevligt med tanke på hur trött JAG va på fredagen med tanke på att jag inte fick sova mer än 2 timmar den natten! *gäsp*

Således blev gårdagskvällen väldigt kort. Jag somnade mitt under Wissmans lopp i galan från Bryssel som visades på TV igår.

Fnissigt värre
Jag lyssnar just nu på Jan Guillio (eller hur han nu stavas) nya bok Fienden inom oss. Denna ljudbok läses av Thomas Bolme och enligt min upfattning är han den bästa av ljudboksinläsare!
På vägen till jobbet i torsdags morse med Mp3 spelaren i öronen med Thomas i öronen, så började jag fnissa. Det kanske skall tilläggas att jag troligtvis ser rätt dum ut när jag lyssnar på böcker på morgonen. Blicken är lagom grumlig och jag tittar ut på ingenting för att koncentrera mig på vad som sägs. Nå väl, där sitter jag alltså och småfnittrar och in i tunnelbanan kommer en dam och sätter sig mitt emot mg. Vid östermalmstorg blir det riktigt roligt i boken vilket gör att fnisset övergår till skratt, jag sitter och "tittar" bort mot dörrarna och typiskt nog går en kille ut genom dessa precis samtidigt. Självklart tror damen mitt emot mig att jag skrattar åt honom, så det var bara att plocka ur öronsnäckan och förklara att jag lyssnar på en bok som är väldigt rolig just nu.

Damen går av och jag fortsätter fnissa, men vid nästa satation tittar jag åter upp mot dörren och döm om min förvåning när Thomas Bolme kliver in i vagnen. Då brister det för mig, jag börjar tokskratta och han vänder sig självklart om. Det va bara att återigen plocka ur hörsnäckan och förklara för honom att du pratar i mina lurar och är just nu väldigt rolig! Han skrattade tillbaka och konstaterade att ja, det är väll tur att jag e rolig!

Lördag
Nu sitter jag alltså i soffan, utvilad efter 10 timmars sömn med kaffekoppen bredvid mig och tvätten redan i maskinerna i tvättstugan. Senare idag skall jag träffa syster yster för vidare färd mot nya möten. Kan bli en bra dag det här!

1 kommentar:

Anonym sa...

I call you later!