30 sep. 2007

Söndagsmiddag och kalas!

Mycket mat och trevlig sällskap!

Födelsedagsfirande
I morse vaknade jag men en riktigt elak hosta igen efter 12 timmars sömn. Det är inte så ofta som jag sover så länge nu förtiden, men jag kan om kroppen måste och troligtvis va det precis det den gjorde idag. Till morgonkaffet beslöt jag mig att en dags ledighet från träningen, vilket varken skulle göra till eller från, och beslöt att lämna träningsväskan hemma och istället åka in till stan för lite sko letande. Jag vill ju så gärna ha ett par höga stövlar som jag får på mig runt mina vader. Men tillverkarna av sånna stövlar som jag vill ha tycks tro att alla har vader som små tandpetare!

Efter det frustrerade letandet och en snabb fika på stan köpte jag i alla fall en ljuslykta på Indiska och åkte hem till min systers man's syster (jag mötte Lassie jag vet) och firade hennes födelsedag. Det bjöds på mat (kött och potatisgratäng) och dryck samt kaffe och en fantastisk tårta som jag glatt slevade i mig och tog om av eftersom det va så fantastiskt gott! Och att sen K. blev glad och verkligen tyckte om ljuslyktan gjorde ju saken inte värre precis!

Plannering
Söndagar försöker jag plannera trots att detta inte är min främsta egenskap. Det är då jag försöker jag se över vad veckan har plannerat, titta när jag kan träna och se efter vad som krockar med vad. Min mamma fixade alltid sina naglar på söndagar, men riktigt så långt har jag inte kommit. Men vem vet, jag hamnar kanske där jag med någon gång *s*

I veckan skall jag ta mig in på minst 3 spinningpass, köra ett core-pass (för det va aldeles för länge sen) och köra styrketräning minst två gånger och då dela upp kroppen i två delar. Exakt dagar är inte ännu fastställt, men innan kvällen är slut skall även detta vara klart. Det lutar dock åt minst en morgonträning och jag hoppas att jag får med mig Puma på det *fniss* så jag kommer upp!

PS!
Det va laktos i maten idag och eftersom jag inte hade sagt till och heller int brydde mig om det så är min mage som en sprängballong just nu! Lite läskigt faktiskt att det kan göra sån skillnad och komma så snabbt! En liten fundering så här innan säng gåendet!

Inga kommentarer: