21 sep. 2007

Skam den som ger sig!

Det bränner i triceps

Helkroppspass
Idag blev så äntligen styrketräningen av och jag gav mig på ett helkroppspass för ovanlighetens skull. Det var länge sen jag körde det och därför blev det lite hattigt men med lite rutin på det kommer det säkert att gå bra. Varför jag körde helkroppspass var för att jag inte har haft möjlighet att köra styrketräning i den mängd som jag vill och för att få med alla muskler va det alltså bara att köra så här. Följande övningar hanns med:

  • Bänkpress i Smith
  • Knäböj i Smith
  • Baksida ben i maskin (sittande)
  • Sittande rodd
  • Hammercurl i CC
  • Omvänd Puchdowns med rak stång
  • Hantellyft åt sidan (först 3*8 sedan droppset från 8 till 12 rep.)
  • Baksida axel i maskin
  • Lastdrag i CC (brett grepp)
  • Mage

Det hela tog lite över en timme vilket är lite för långt om kan kör på lunchen, så jag måste nog korta ner det på något sett om jag skall fortsätta med helkroppspass de veckorna där jobbet inte tillåter att man smiter iväg en stund mitt på dagen!

Filmvisning
På jobbet idag visas "En obekväm sanning" av Al Gore! Jag har bara sett delar av filmen och skall således gå iväg till aulan för att se filmen och skaffa mig lite dåligt samvete. För efter att bara ha sett utdrag av den vet jag att det dåliga samvetet kommer att infinna sig!

Kvällen kommer avslutas med middag hos syster yster med efterföljande qwiz! Så nu skall man göra bort sig igen med sina mediokra musik kunskaper. Men det är alltid lika kul att träffa syster!

1 kommentar:

Terese sa...

*Nyfiken i en strut*. Vad är det för någonting som du jobbar med??? Kom på att jag har faktiskt ingen aning om vad det är du sysslar med när du inte är nere på gymmet och kämpar.