19 sep. 2007

Kulturafton

Dario Fo på ett annorlunda sätt!

Södra Teatern
Nu är jag precis hemkommen från Södra Teatern där jag har varit och sett Özz Nujen gör sin tolkning av Björn Granath's (Madickens pappa som han är för oss 70-talister) Fo tolkning av4 av hanns historer. Jag vet inte om jag kan kalla det bra, men annorlunda va det och så va det självklart trevligt som tusan att träffa tjejjerna! Jag och H va och åt på Krönet innan, medans A satt och tragglade på Arlandabussen på vägen hem efter hennes första dag på "golvet" Lilla A va dock så trött så trött så hon smet hem i pausen och jag förstår henne för även jag hade varit ett lik om jag gått upp 3 på morgonen för att jobba mellan 5 och 5!

Södra Teatern är ett väldigt trevligt ställe. Sist jag var där (ja på själva teatern alltså) så var det dock annat ljud i källan, för då stod Opeth på scenen. Har även sett Richard Wolf tolka Piaff där. Så man kan helt klart snacka om kontraster, men allt var bra på sitt sätt.

Träningsplaner
I morse trodde jag i min dumhet att jag skulle orka upp till morgonträning utan min vän Puma vid min sida. Vilket skämt! Inte fixade jag det! Jag hörde inte änns klockan. Å så blev jag väldigt avudnsjuk på TdF passet med "live" bilder. Men man kan inte få allt! Så i morgon bär det iväg till gymmet igen för mig. Har plannerat ett spinningpass och så skall jag försöka lyfta lite skrot. Om jobbet är snällt, vilket det bör vara, tänkte jag hinna med det senare på lunchen!

På fredag vill jag orka/hör klockan på morgonen eftersom jag skall på Qwizz på kvällen, men den som lever får se och jag ropar inte hej för änns jag har vaknat. Å i annat fall finns det faktiskt tid efter jobbet, även fast det kan bli tight!

Nu skall Nilla packa väskan, hälla av den klara pastan till matlådan och sen e det jag Plame mordet och sängen som skall ha en date!

Inga kommentarer: