22 juli 2007

En solig söndag

Jag började dagen tidigt idag eftersom jag somnade som ett barn redan vid 10 igår kväll. Således vaknade jag och Cosmos till en strålande söndags morgon. En balja kaffe och sen iväg till Fridhemsplan och spinning klockan 11.

När jag efter passet satt på bussen mot Gärdet för att äta lunch på just nämda "park" funderade jag på varför jag i hela friden skall betala över 500 spänn för träning varje månad, när det på bland annat Fridhemsplans SATS har mycket att önska. Jag tänker inte klaga på vad det kostar igentligen, det är väl investerade pengar i mig själv, men jag kan bli galen när det då inte finns fungerande cyklar i spinningsalen, när man knappt blir blöt i duchen eftersom det inte verkar finnas något tryck i den och det enda som finns är kallvatten. Sen kan man även fundera på varför dom inte kan köpa nya hårtorkar när dom de har där slutar att fungera, eller investera i fungerande luftkonditionering i salarna. Som sagt, jag betalar görna för min träning, men då vill jag även att det skall vara fungerande och frächt när jag kommer dit.

Lunch i det gröna
På en filt och med en sallad från Konsum, fick jag i mig lunch tilsammans med Anna dag. Trevligt va det, om man bortser från den envisa getingen som ville vara med och dela på våra sallader samt att solen gick i moln precis när vi skulle få nya fräknar på våra näsor. Men man kan inte få allt!

Efter lunchen blev det en snabb kopp kaffe hemma hos Anna och sen begav jag mig mot stan för att kolla in rean på Intersport och Stadium på Kungsgatan. Men tyvärr så hittade jag ingenting, eller fel, jag hittade ingenting på rean, däremot hittade jag saker som inte va det, men de kan jag vänta med att köpa tills jag fått det månatliga bidraget.

En vecka kvar
Nu är det bara ett par dagar till de två hela veckorna semester som jag har i sommar. Jag längtar och ser fram emot ett par dagars ledighet skall ni veta och de få dagarna som återstår kan inte gå fort nog!

3 kommentarer:

En Linda sa...

ameeh flååt...ska genast skriva dit den i morgon ;)

kram
/L

Puma sa...

Håller med! Det är egentligen oförskämt att man ska betala för något som inte fungera!

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Ja, jag blir ju så arg på sånt som man liksom bara tycker skall funka. Som jag skrev, det är inte pengarna i sig jag blir arg för, det ser jag som en investering i mig själv, det är själva grejen! *grrr*