5 juli 2007

Att gå som en anka

Stel så stel
Idag är jag inte så kaxig som jag kan vara, idag är jag stel som en pinne och musklerna ger ifrån sig ett tjutande vid viss ansträngning! Jag går som en gammal dam som har gjort i byxan och jag skrattar inte gärna utan drar endast lätt på munnen med tanke på magmusklerna. Men jag klagar inte, jag njuter, jag har "go" träningsverk som jag njuter av!

Armarnas tur
Idag va det dock armarnas tur att få sig en omgång i gymet. Det gäller att passa på nu när man hittat den nya gnistan och när det är sista veckan för den här sommaren som gymet på jobbet har öppet dagtid. 2 veckor framåt kommer dom att öppna 16.00 så då får man ta styrketräningen i samband med spinningen istället.

Körde både bi och triceps idag samt ännu mera mage! Fick lite goda råd från en av mina arbetskompisar om hur jag skulle tackla "pilates bollen" och då var jag ju tvungen att prova!
Bicepsövningarna bestod i Altenerande hantelcurl samt Hammercurl i CC. För biceps blev det French press med Z-stång, Omvända pushdowns och Drag bakom nacken. Jag hade tappat rätt mycket i hantelcurlen men tog igen det med råge i Hammercurlen, så det kändes tillslut bra! Alltihopa avslutades med varsin övning på skakmaskinen 2*30 sekunder!

Inga kommentarer: